pillen, prikken en een dosis Afrika!

26 september 2016 - Amsterdam, Nederland

Lieve familie, vrienden, kennissen en iedereen die het interessant vind om te lezen.

Daar zit ik dan op het vliegveld.... Te wachten tot ik dan toch eindelijk weg mag gaan. Vanaf vorig jaar September ben ik er eigenlijk al mee bezig en na een stuk of 10 prikken in mijn armen, 3 weken voorbereiding in Zwolle en de halve apotheek in mijn koffer denk ik dat ik er toch wel klaar voor ben.

Met de minor International Sustainable Development ga ik in Gambia aan een project werken in het Africmed ziekenhuis. Ik kom hier op de radiologie- en/of echoafdeling te werken. Het is de bedoeling dat ik met het echoapparaat aan de slag ga, maar dat is nog niet helemaal goedgekeurd door de directeur dus horen jullie hier later meer over.

Ik heb ook nog een ander project, 'The Backway to Europe'. Dit gaat over de illegale route van Afrika naar Europa. Samen met nog 6 andere Nederlanders en een paar Gambianen gaan we hier voorlichting over geven en proberen de Gambianen tegen te houden. Ik ben benieuwd hoe dit zal verlopen, want ik vind het best raar om daar met als 'rijke' een beetje uit te gaan leggen dat het allemaal niet zo goed is als dat het lijkt...

Op deze site zal ik zo af en toe wat schrijven om jullie op de hoogte te houden. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst.

Maar goed we zullen zien, de reis is in ieder geval nu echt begonnen!